MedCat

Accés a la base de dades MedCat.

Arxius consultats | Advertiment | Sobre les fitxes | Com citar | Avís legal

Id MedCat 

Documents | Persones

bib9633 (19 / April / 2025)

Darrera modificació: 2025-04-10
Bases de dades: Sciència.cat

Wieruszowski, Hélène, Politics and Culture in Medieval Spain and Italy, Roma, Edizioni di Storia e Letteratura (Storia e Letteratura: Raccolta di studi e testi, 121), 1971, xx + 669 pp.

Resum
Recull d'estudis anteriorment publicats.

Conté:
* Preface · vii
-- I. Sicily, Catalonia-Aragon and Mediterranean Expansion
* The Norman Kingdom of Sicily and the Crusades · 3
* Roger II of Sicily, Rex Tyrannus, in Twelfth Century Political Thought · 51
* Wieruszowski (1933), "Quelques documents concernant la ..." · 99
* Wieruszowski (1944), "The rise of the Catalan language ..." · 107
* Peter der Grosse von Katalonien-Aragon mid die Juden · 119
* Ramon Lull et l'idée de la Cité de Dieu: quelques nouveaux écrits sur la croisade · 147
* Der Anteil Johanns von Procida an der Verschwörung gegen Karl von Anjou · 173
* La corte di Pietro d'Aragona e i precedenti dell'impresa siciliana · 185
* Politische Verschwörungen mid Böndnisse König Peters von Aragon gegen Karl von Anjou am Vorabend ar Sizilianieschen Vesper · 223
* Beiträge zur politischen Geschichte Italiens im späteren 13. Jahrhundert (aus municipalen Artes dictaminis) · 279
* Reviews · 309
-- II. Italian Culture in the Age of Dante
* A Twelfth Century Ars dictaminis in the Barberini Collection of the Vatican Library · 331
* Mino da Colle di Val d'Elsa, rimatore e dettatore al tempo di Dante · 347
* Ars dictaminis in the time of Dante · 359
* King Arthur's Round Table: An "Academic Club" in Thirteenth-Century Tuscany · 379
* Arezzo as a Center of Learning and Letters in the Thirteenth Century · 387
* Art and the Commune in the Time of Dante · 475
* An Early Anticipation of Dante's Cieli e Scienze · 503
* Brunetto Latini als Lehrer Dantes und der Florentiner · 515
* Der Reichsgedanke bei Dante · 563
* Rhetoric and the Classics in Italian Education of the Thirteenth Cntury · 589
* Reviews · 629
* Addenda · 635
* Index of Names · 647
* Bibliography of the Author's Publications · 667
Matèries
Història - Política
Història de la cultura
URL
http:/​/​books.google.cat/​books?id=vJxU5oSdaHoC​&lpg=P ...
Què són les imatges?

Les petites imatges de la cinta ornamental corresponen, d'esquerra a dreta, als següents documents: 1. Jaume II ordena resoldre les discòrdies veïnals per una finca del metge reial Arnau de Vilanova a la ciutat de València, 1298 (ACA); 2. Contracte entre Guglielmo Neri de Santo Martino, cirurgià de Pisa, i el físic-cirurgià de Mallorca Pere Saflor, batxiller en medicina, per a exercir la medicina i la cirurgia sota la direcció del segon, 1356 (ACM); 3. Valoració de l'obrador de l'apotecari de Barcelona Guillem Metge, efectuada pels apotecaris Miquel Tosell, Berenguer Duran i Vicenç Bonanat, per a ser venut al també apotecari Llorenç Bassa, 1364 (AHPB); 4. Pere III el Cerimoniós regularitza la situació legal d'Esteró, metgessa jueva de Vilafranca del Penedès, concedint-li una llicència extraordinària per a exercir la medicina, 1384 (ACA); 5. Procura de Margarida de Tornerons, metgessa a Prats de Molló i a Vic, per a recuperar els béns que li retenia un tercer a Vic, 1401 (ABEV); 6. Doctorat i llicència docent de Narcís Solà, batxiller en medicina, expedits per Bernat de Casaldòvol, doctor en medicina i canceller de la Facultat de Medicina de Barcelona, 1526 (AHCB); i 7. Societat entre Joan Llunes i Joan Francesc Llunes, pare i fill, i Lluís Gual, gendre del primer, cirurgians de Caldes de Montbui, per a exercir la professió, 1579 (AHCB).